torsdag 27 november 2008

Tiden förvinner lika fort som dagsljuset

Förstår inte var tiden tar vägen.. Nu har jag varit i Jukkas i över en vecka och det känns som jag kom för ett par dagar sedan. Fyller mina dagar med lite av varje och egentligen inte något speciellt, men ändå går tiden fort! Tidigare idag tog jag en tur till Ishotellet medans dagsljuset fortfarande var framme. Tog ett par bilder på bygget mest för skojs skull. Tyvärr var det svårt att ta från alla vinklar då snökanoner stod på och gjorde allt grått och dimmigt. Men lite blev det..


Vy från receptionen

Det här ska bli ishotellets entrè.. tror jag

Dessa formar används för att "gjuta" ishotellet
-
En annan del av bygget
-
Och en annan...

Mörkret lägger sig tidigt och ovanstående bilder är tagna ca 13.30. Jag och Morris brukar promenera utefter vägen och gatlysen finns det bara en bit, sedan är det mörkerseende och pannlampa som gäller. Snön har vräkt ner här ett par dagar och det är så vackert. Träden står som snöskulpturer i skogen och trots att det är mörkt, så känns det magiskt. Hoppas få många stjärnklara kvällar framöver. Idag har det varit mulet, så både stjärnor och norrsken har inte gått att se. Tog några bilder på våran mörkerpromenad.


Snöklädda granar
-
Min och Morris promenadväg

Imorgon börjar allvaret igen. Börjar med en utbildningsvecka vilket brukar vara kul, för då är alla samlade samtidigt. På lördag blir det pulkarace och party! Ska bli så roligt! Kanske måste jag tyvärr vara nykter eftersom jag har varit med att ordna det här ihop med VJ. Och våran lokal blev inte på bästa plats, så det blir till att slussa folk.. Men blir det så, så blir det. Man kan ha kul ändå! =)
-
Så här ser det ut i min öppna spis på kvällarna

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vilka underbara bilder!
Jag måste nog resa ända dit upp nån gång. Så rogivande det ser ut.

Jag tycker du ska blogga lite om hur du bor där när du är där!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Om hur jag bor? Kke det.. Jag tror jobbet är mer intressant.. Men jag kommer nog nämna hur jag bor också.. Det är vackert här! Du borde absolut uppleva denna del av landet!