tisdag 24 februari 2009

Garagefest, skidor och sol

Måndagen blev förträffligt bra! Kanske var det min långa dygnsvila som fick min kropp att piggna till? Tog en lång skidtur med ÅE och som sig bör så grillade vi korv och drack varm choklad. Det snöade lite lätt och var så otroligt vackert och skönt ute.



När vi kom tillbaka var det dags för möte på jobbet, med efterföljande mat och fest. Det visade sig dock vara långt mellan möte och mat så jag och ÅE åkte till Kiruna och åt pizza, då vi hade tömt hela vårat energiförråd på skidturen. Åter i Jukkasjärvi var tanken att jag skulle hem och sova. Men jag tittade in i garaget där festen skulle hållas och blev kvar! Efter diverse lekar och krälande på garagegolvet i vit tröja(!) åkte jag slutligen hem med mycket trött skalle och väldigt smutsig tröja.. Jag är mycket imponerad av verkstadskillarna som gjort i ordning garaget så fint och låtit kreativiteten flöda!



Kreativiteten var stor när det behövdes ljusstakar i garaget

Igår lyste solen som aldrig förr och jag åkte skidor och solade i en snödriva en stund. Mumma för själen! Tänk vilken meditation det är att bara lyssna till lite fåglar och ha total tystnad omkring sig! Idag har jag jobbat igen och jag är fattar inte gur fort 2 lediga dagar kan gå...


Skönt att lata sig i solen

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha. Ja, man måste ju vara lite kreativ.
Man tar vad man har!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Och i ett garage hittar man inte så mycket annat än gammal metallskrot.. =)