fredag 20 februari 2009

Guiden fryser..

Igår hade jag som sagt en skidtur. Det var med samma familj från Spanien som jag hade på en skotertur dagen innan. Då det var -25 försökte jag få de att välja snöskor istället eftersom skidpjäxorna är en aning kalla. Men nej.. de ville absolut testa att åka skidor och jag tänkte att då blir det nog en kort tur eftersom de kommer att frysa. Turen är på 2 timmar inklusive fika. Väl ute i skogen med skidorna på ville de absolut inte fika utan bara åka skidor. Och inte var det någon som frös heller! Jag däremot som fick hålla ett lägre tempo än vad jag är van vid kunde inte hålla mig varm alls! Fick helt enkelt stå ut med onda tår och fingrar i dessa 2 timmar! Aldrig att jag skulle erkänna för mina gäster att jag minsann fryser! Barnen tyckte det var jättekul att åka skidor, så det var bara att skida på, le och se glad och nöjd ut. Tänk om de bara visste vad jag tänkte.. Jag verkligen gick och hoppades på att de skulle börja frysa, så vi kunde avbryta och åka tillbaka till ishotellet.. Livet är hårt ibland..

Idag är det lite mildare ute med endast -22 på morgonen. Har en skoterkörning från flygplatsen i eftermiddag och är ledig ikväll. Skönt!

Inga kommentarer: