söndag 8 februari 2009

Volvon har varit ledsen

Känner mig mycket mer positiv idag igen.. Hade nog bara en svacka igår och tur är väl det att den inte höll i sig.

Igår hände något som inte hänt på hela vintern.. Jag har varit så stolt över min gamla röda 745 som alltid startar.. T.o.m. om det är under -30 och och ingen motorvärmare har använts.. Men igår var den trött.. Skulle precis till att åka till jobbet och den ville inte starta! Fick lifta med VJ och sedan fick LA köra hem mig.. Nu har jag fått igång den och jag hoppas den startar igen när jag ska till jobbet senare idag.

Gårdagens norrskenstur gick oväntat bra även om det var mulet och inget norrsken kunde skådas. Ikväll blir det norrskenstur igen och det ska fortsätta vara mulet. Nåja.. man ska kanske vara glad att det är mulet och -24, för hade det klarnat upp vid denna temperatur hade det garanterat blivit -35 istället.. Och då är det inget kul att köra skoter!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Går det inga bussar? :)

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, det går en två-tre ggr/dag.. Varför tror du vi i norrland blir arga när de höjer bensinpriset?? Det kan de syssla med i storstäder där det finns tillgång till kommunikationer! =)