tisdag 3 februari 2009

3 dagar i mitt liv

Åter igen har jag låtit det gå några dagar innan jag skriver.. Har flera gånger tänkt skriva, men det har liksom inte blivit av bara.. Så nu gör jag en liten kort sammanfattning av de sista dagarna.

Lördag 31/1

Vaknade med huvudvärk…. Grr.. Hatar huvudvärk! Tog det lugnt mest hela den ljusa delen av dagen. Senare på eftermiddagen tog jag mig i kragen och åkte in till Kiruna för att se en skoteruppvisning. Morris fick följa med och han var alldeles förvirrad av alla hundar och människor. Vi träffade på LA med sambo och hund samt JE (En annan jobbar kompis som jag nog inte nämnt här förut). Kände hur huvudvärken tilltog och var på väg att pallra mig hem, när de föreslog att vi skulle gå och äta. Tvekade, men följde ändå med. En matbit kanske var vad jag behövde och det var det! Följde sedan med LA med hund och sambo hem till dom, där vi kollade på film. Morris var helt slut när vi kom hem efter alla intryck av hundar, skotrar och människor.

Söndag 1/2

Solen bländade mig denna dagen och jag kände mig så lycklig! Det var verkligen kanonväder och jag skidade och promenerade. Satt i telefon i närmare 2 timmar med min gamla barndomskompis Elsa. Vi kan verkligen få tiden att gå fort när vi pratar. På kvällen jobbade jag och hade en Norrskenstur. Med på turen var en kille som var uppväxt i samma håla som jag! Trots endast 6 års skillnad och 1 km mellan våra barndomshem (Jag vet precis vilket hus han bodde i!) kan vi inte minnas att vi känner igen varandra varken till namn eller utseende! Världen är liten, men ändå så stor!

Måndag 2/2

Denna dag såg ut som föregående, fast utan sol.. Norrskensturen hade pågått 10 minuter när jag hittar en skoter 10 meter in i skogen i ett träd. Två trevliga kvinnor från Hong Kong fick sedan sitta bakpå guideskotrarna..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Ljuvligt med bländande sol. :)

Idag har jag huvudvärk. Och det beror på att jag återigen försöker lägga ner snusandet.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Lycka till med nikotinavvänjningen denna gång! =)

Anonym sa...

Tack! Jag kämpar.