torsdag 19 februari 2009

Väderbiten

Förfrusna kinder och en förfrusen näsa gör att jag längtar till vårsolen! Mitt ansikte mår inte bra och kylan tycks hålla i sig med minusgrader ner till -35 på morgonen och en maxtemp på -20 mitt på dagen! Har ont i ansiktet bara jag går ut och promenerar med Morris i 10 minuter!! Kan inte låta bli att undra varför vi inte har en köldgräns på våra turer.. Om vi guider fryser så förbannat hur mår då inte våra gäster som absolut inte är vana vid den nordiska kylan?

Igår hade jag 4 barn med mig på en skotertur.. Tycker ju inte ens om barn så mycket och så ska man ha de med ut på en kall tur! Det gick bra ändå, men de var allt lite kalla. Ikväll ska jag gå snöskor/ alt. åka skidor.. Hade gärna hållt mig hemma i värmen.



En annan sak med den här kylan är att man sällan duschar.. Kan ju inte duscha om jag vet att jag ska ut i -30.. Så nu går det ett par (eller fler) dagar mellan gångerna! Idag tvingade jag mig in i duschen då jag inte ska åka skoter, annars hade det väl gått ytterligare någon dag innan tvagning! Hahaha.. Vilken lortgris man har blivit av att bo här!

Inga kommentarer: