tisdag 26 augusti 2008

J-vla gubbj-vel

Shit.. Jag hatar otrevliga människor som ger en utskällning över en skitsak! Dessutom inför andra människor! Är på jobbet och en man kom in med två gäster. De tittade runt i butiken bland souvenirerna och frågar efter en specifik sak. Trots att jag till 99,9% visste att varan var slut så gick jag snällt och kollade in i lagret. Kommer sedan tillbaka och förklarar att varan är slut. I situationen går de runt och tittar på utbudet. Så när jag framfört det jag skulle gick jag tillbaka till kassan där en kund väntar. Då.... fick han ett raseriutbrott och skällde ut mig för att jag inte hade fortsatt assistera dom... Men jag trodde de inte de hade kikat klart och de indikerade inte att de skulle gå till kassan heller. Han skulle minsann tala med högre chefer och gud vet vad... Men hallå!!! Bara ha mage att stå och skälla ut mig på det sättet. Dessutom undrar jag hur han uppfattas av sina tyska gäster... Snacka om taskig utstrålning! De såg ganska spak ut.. För att inte tala om kunden i kassan.. Hon vart nog lika förvånad som jag.. Jag var bara en hårsmån från att be honom dra åt h-e!! Som tur är har jag haft desto trevligare kunder inne nu medans jag skrivit detta inlägg..

Om 20 minuter slutar jag för denna dag. Då är det bara 4 dagar kvar att jobba... Så gubbf-n kan prata hur mycket han vill med mina chefer!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Idioten hade inte fått till det på länge.
Förmodligen lämnade hans fruga honom för den något yngre granngossen.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, hihi.. hoppas han var både ung och snygg! (Granngossen alltså!)