torsdag 28 augusti 2008

Regnet bara öser ner

Kom precis in från en blöt morgonpromenad. Det fullständigt öser ner. Tur att man har ett bra regnställ och fina gröna, sköna Tretorn-stövlar, så man håller sig torr. Det är ganska mysigt att gå omkring i ett hölje som är blött på utsidan men torrt på insidan. Det gör att man kan vara ute länge och man kan gå rakt igenom stora vattenpölar och känna sig som barn på nytt. Älskade vattenpölar som barn och det sitter i sig. Ibland kan jag få för mig att jag vill ställa mig i dom och hoppa och skvätta överallt!

Det har varit en seg arbetsvecka och än har det bara gått tre dagar. Alltså tre dagar kvar. Tröstade mig igår med att gå och shoppa på lunchen. Älskar mjuka mysiga kläder så jag gick till Cubus och inhandlade en kofta, två toppar och en bh. På väg därifrån gick jag förbi entrén till Åhléns och råkade se ett par gardiner i ögonvrån. Wow! Precis vad jag letar efter. Utan en tanke på om jag egentligen behövde dom jag jag och hämtade ett par och gick till kassan. Så nu har jag ett par underbara svarta gardiner med en massa fåglar, grodor, blommor och växter på i massa olika färger. Ska sätta upp dom till helgen när jag är ledig. Ser fram emot att göra lite höst i vardagsrummet.

Nu ska jag ge Morris frukost och sedan ska jag kasta mig i duschen och åka till det seeeega jobbet.....

Inga kommentarer: