torsdag 14 augusti 2008

Nu var det länge sedan jag bloggade....

Den senaste veckan har vekligen varit katastrofal vad gäller mitt bloggande! Har faktiskt inte ens vikt upp min laptop på flera dagar. Alla dessa dagar jag inte har skrivit har jag varit i skogen och plockat svamp, filosoferat och mediterat. Har också jobbat. Men det ska bli bättring! Jag lovar.

Det som mest går runt i mitt huvud just nu är min framtid. Hitta jobb... Vart? När? Hur? Som jag skrev tidigare vill jag ju jobba inom turism som jag har omskolat mig inom. Många tankar finns i min lilla hjärna, men få lösningar. Det verkar inte heller flöda av jobb!

Har också hamnat i någon sorts fåfängsperiod. Funderar på att spara pengar till laserbehandling av oönskad hårväxt och borttagning av ytliga blodkärl. Men det känns stört omöjligt att spara i nuläget, så jag får nog ägna mig helhjärtat åt att söka jobb i första hand.

Har haft många tankar och av någon anledning har jag börjat komma ihåg saker som hänt för länge sedan som jag nästan glömt bort. Och jag undrar varför jag plötsligt kommer att tänka på det. Jag ska skriva ett inlägg om detta senare för nu måste jag ut med Morris och åka till jobbet.

Ha det gott!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, ibland kommer de mest oväntade tankarna upp i huvudet. Då ska de bearbetas!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Precis vad jag försöker göra.. Och det känns så skönt att tänka igenom allt coh analysera..