torsdag 28 augusti 2008

A tribute to the rubber boot

Kände mig så förnuftig i dagens regnväder när jag traskade omkring på stan på lunchrasten med jeansen istoppade i mina gummistövlar (Tretorn). Tittade på alla dessa fåfängda människor som gick omkring i låga och tunna skor och säkert hade tår som simmade runt i regnvatten. Många blickar drog jag till mig och jag undrade vad de tänkte... Kanske att jag var världens tönt som gick med gummistövlar på stan! Eller så var det innerst inne en avundsjuka på mina torra fötter. Nöjd var jag iaf när jag åter kom till jobbet och kunde sätta på mig torra skor! Kan inte förstå hur man kan utsätta sig för att vara våt om fossingarna en hel dag?! Obekvämt är det också! Så nu vill jag hylla gummistöveln och han som uppfann den! God bless you!

(Nu minns jag en låt som jag och min gamla vän Elsa skrev en gång.. Den började så här: "I was walking down the street, with my rubber boots on..." Hahaha.. Det var en blues)

6 kommentarer:

Anonym sa...

Gummistövlar är ju modernt
Vad har du för några (färg)
Kan du inte lägga in en bild på dem

Mvh Malin

PS Fin blogg du har. Skriver så bra och beskriver vardagliga saker på ett spännande sätt

Anonym sa...

Jag hade aldrig i barndomen anat att Hille skulle ila runt på stan, iklädd gummistövlar!
Du var säkert snygg och de andra var mkt mkt avis!

Helen Erlandsson sa...

>>>Malin. Mina gummistövlar är vanliga gröna Tretorn.. alltså inga modestövlar! Tack för den fina kommentaren! =) Hoppas du får mer glädje av min blogg.

>>>Kim, tycker själv att jag känner mig ganska cool.. Det syns vem man är på något sätt.

Anonym sa...

lyllo dig helen som har gummistövlar,jag har varken stövlar el regnjacka..ganska korkat med tanke på att vi har hund.
mvh larsa

Helen Erlandsson sa...

>>>Larsa, Men vad säger du? Gå genast och köp dig det så du inte blir sjuk! =)

Anonym sa...

Redan sjuk,fortfarande inga stövlar..får ta mig i kragen till veckan å köpa ett par,kanske :)
larsa