torsdag 21 augusti 2008

Kreativitet och skogspromenad

Jobbar nu nästsista veckan innan jag slutar för gott på mitt nuvarande och tillfälliga arbete. Det känns skönt då arbetslusten totalt har varit i botten hela sommaren. Men idag hände något konstigt. Jag blev plötsligt kreativ och började dra fram skruvdragare, såg och borr. Jag skulle minsann fixa en schysst upphängning för plastpåsar att ha bakom disken i butiken... Jag kan ju dra nytta av den inte så vackra men funktionella lösningen i en vecka till iaf. Alla som sett mig snickra vet att det inte brukar bli så bra eftersom jag har för bråttom och orkar inte mäta någonting. Tar alla mått på en höft och sedan blir allt snett.. Men jag kände mig ganska nyttig efter denna insats och misstag syns inte =).

Idag när jag kom hem drog jag på mig gummistövlar och regnkläder. Sedan packade jag in Morris och mig själv i min fina röda 745 för en tur till ett av mina svampställen. Snurrade runt i skogen tills det började skymma och kom hem med gula kantareller, fårticka, trattkantareller och en dyblöt hund. Skogen är full med svamp efter de senaste dagarnas regn och ingen är gladare än jag när jag kommer hem med delikatesser.

Nu sitter jag i myskläder och njuter av att torka till. Det är lycka att få vara ute i regnet och sedan komma in. Man känner sig så frisk på något sätt.

Angående Jukkasjärvi så har jag inte fått tag i min förra hyresvärd från förra året än, så boendet är inte ordnat, men det löser sig på något sätt hoppas jag.

Nu ska jag titta på tv en stund innan jag går och lägger mig. En dag till sedan är det helg!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är lycka det, att få komma in efter en tur i regnet. ÅH!
Njut helgen, Hille darling.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Jag ska njuta hela helgen och vara ute i skogen så mycket jag bara kan! =) Hoppas din helg blir toppen med! (Om du är ledig?) Kram