tisdag 26 augusti 2008

What you can find in a toe(!)

Förutom gubben som förstörde några timmar av min dag som jag skrev i förra inlägget, startade min dag med att få konstigt ont under min vänstra stortå. Det kändes som om jag hade fått en sticka och varje steg jag tog på morgonpromenaden var som att trampa på vasst. Så väl hemma var det dags att inspektera. Jodå, mycket riktigt var det något svart där, men det hade suttit ett tag för det fanns inget "ingångshål" utan det var 1 mm skinn över.

Eftersom jag då ha en benägenhet att hitta på alla möjliga konstiga tricks för att lösa denna situation tog jag fram en nål och började operera.. Det var ju bara skinn så det kändes ingenting. Efter lite petande lyckades jag så småningom få tag i den onda svarta saken som satt där och döm av min förvåning när det kommer ut är ett hårstrå!! Och hur har man lyckats få ett hårstrå inne och under storstån!! Där växer ju inga hår! Nog för att jag är vaxa nästan hela övriga kroppen så där skulle man ju kunna förstå att det är ett inåtväxande hårstrå, men detta satt varken fast och kan omöjligt växa på ett sådant ställe. Inte ens en hårig schimpans har hår där. Men underligt... Hur kommer ett hårstrå in under tjock stortåhud? Någon som vet?

Övriga dagen har löpt på som vanligt. Efter jobbet tog jag en promenad med Morris, pratade med mamma i telefonen och åt en hel Galiamelon. Gott! TV:n står på utan att jag tittar på den, men det är en sorts sällskap. Snart är det dags för en kvällspromenad och sedan ska jag göra kväll.

Ha det gott alla!

3 kommentarer:

Anonym sa...

JAG VET!
Tro det eller ej men du har fått ett hårstrå i foten. Det åkte in där. Det växte inte från din kropp.
Detta har hänt mig två gånger bara i år (hundhår).
Oroa dig inte. Men visst är det lite äckligt...

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Äckligt ja... Kanske skulle skaffa sockiplast som man hade på gympan som barn..? ;)

Anonym sa...

Haha. Ja! Det lutar åt det. :)