söndag 17 augusti 2008

Tillräckligt yr för att kliva av

Det är så lätt att hamna i negativa spiraler ibland. Jag har precis varit och snurrat där ett par månader, men nu har jag äntligen brytit mig loss och fortsätter rakt fram. När en sak inte går som man vill är det så himla lätt att allt annat följer efter på något vis. Men det är så skönt när man äntligen accepterar och inser att "life goes on". Då kan man äntligen börja leva igen och man börjar se positivt på saker som har hänt eller kommer att hända. Hela den här sommaren har gått åt till att vara arg och ledsen på en enda sak som har reflekterat sig i allt jag har gjort och tänkt. Men plötsligt när jag vaknade i fredags morse hade jag hittat ut ur spiralen. Någonstans fanns det en öppning, en dörr, och jag hade hittat den och tagit ett kliv ut. Nu ser jag inte spiralen längre som var mitt hem under en tid. Den är bortblåst. Och jag hoppas den håller sig borta länge. Äntligen kan jag se framåt och känna att nya utmaningar och förändringar i mitt liv känns positiva trots att de förra veckan kändes så negativa. Konstigt hur livet kan vara. Men det är väl denna acceptans av olika händelser som gör att livet blir spännande att leva. Man vet aldrig vilken väg den tar, för trots att man gör vissa val så vet man ändå inte hur det slutar.

Inga kommentarer: