söndag 17 augusti 2008

Längtan till Lappland och vintern

Jag har börjat längta till vintern.. Saknar jobbet som skoterguide som jag har någon sorts hatkärlek till. Trots att jag bara för 4 månader sedan lämnade Jukkasjärvi med en fast beslutsamhet att inte återvända, börjar längtan så smått komma krypande. Så i fredags ringde jag upp min gamla chef och frågade om jag fick komma tillbaka. Ååååhhh, jobb finns det och nu vill jag verkligen dit igen! Nu ska jag bara fixa med bostad. Tänk att ett jobb som man ibland bara hatade att vara på när det var noll sikt, översnöade spår och fastkörda skotrar helt plötsligt känns lockande igen. Men det är en sorts kick att klara av göra en lyckad tur med gäster trots taskiga omständigheter. Efteråt känns det så bra och man är helt slut! Så nu går jag i väntans tider... Så jag kan plåga mig själv igen!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag med!
Jag vill ha vinter och snö som knastrar. Det ska vara mörkt och tyst. Underbart!

Hoppas du fixar en bostad snabbt som bara den!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, riktig vinter är bland det bästa som finns!

Anonym sa...

Precis så känner jag också Helen.. någon slags hatkärlek till jobbet i jukkas.. jag hade inte heller tänkt tillbaka.. men det blev så ändå.. trots att jag har hemskt HEMSKT svårt för vissa delar av det som ska kallas för "våran ledning".. du förstår nog vad jag menar. Har du hittat något boende än förresten? Kram/L

Helen Erlandsson sa...

>>>Linda, Jag förstår PRECIS vad du menar.. Ska bo i Paksu där jag bodde förra året =) Känns kanon! Kram till dig med!