söndag 24 augusti 2008

Några rader en söndag kväll

Boende är eventuellt fixat i Jukkasjärvi om min hyresvärd inte säljer huset.. Vi ska höras igen. Annars har jag problem med att hitta någonstans att ta vägen.. Vore typiskt om man inte kunde hitta någonstans att bo!!! Någon annan som har några heta tips om bostad i Jukkasjärvi/Kiruna?

Idag har jag promenerat längs havet. Doftar så gott av salt och tång trots att det i denna del av Sverige är bräckt vatten. Avslutade med en stooooor pizza och är proppmätt!! Imorgon blir det till att äta lite sundare och nyttigare igen. Hela veckan som gått har jag ätit en massa skitmat som min kropp inte mår bra av. Så nu måste det till en förändring igen. Det är okej att äta skit en gång i veckan, men inte alla dagar!! Hej hopp, snart har jag jättekropp! Jag ljuger inte när jag säger att jag har gått upp 2 kg på 7 dagar! Mina slimmade byxor börjar kännas lätt obekväma. Det går fort att hamna i gamla vanor.. Jag var så himla nyttig och hälsosam innan sommaren, men sedan hände något och lite onyttigt har bara blivit mer och mer och mer och...

Imorgon börjar min sista arbetsvecka. Ser fram emot att vara ledig och studera vad som händer med en arbetsplats som saknar personal i en period där det verkligen behövs. Jag kanske skulle skriva en avhandling om det. Eller en bok? Kunde säkert bli något bra...?

Nu ska jag bestiga diskberget som blir högre och högre. Hade min mamma sett min lägenhet just nu hade hon inte velat tro att det är hennes dotter som har det så rörigt och smutsigt. Det är en sida av mig som få får se. Men hellre lite (läs MYCKET) skit i hörnen än ett rent helvete.. Eller?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det kommer nog ordna sig med boendet, ska du se.
Och ja, en dag i veckan kan man nog äta något inte så nyttigt. De övriga dagarna får man allt ta sig i kragen!

Helen Erlandsson sa...

>>>Men det är svårt att hålla sig... Finns så mkt gott ju.. =)