tisdag 27 januari 2009

Åter i arbetsansökningsbranschen

Nu har det gått några dagar igen. Dessa har varit ganska händelselösa dock.. Varit och jobbat lite, åkt lite skidor och i övrigt slappat.. Just nu har vi det ganska lugnt på jobbet, så någon stress känner man sällan av. Det känns som om man har ganska mycket fritid och det är ju skönt.

Nu har jag börjat fundera på vad jag ska hitta på efter att detta jobb är slut. Skulle gärna vilja stanna kvar här uppe ett tag, så nu kollar jag så smått runt efter jobb vilken är min plan A. Plan B blir att åka tillbaka till Övik och lägenheten och se om jag kan hitta något skoj att göra där, tills jag åter har chansen att åka tillbaka till Lapplands vidder.

Ibland önskar man att man kunde få allt serverat.. "Här har du ett jobb och en schysst bostad. varsågod!" Det hade varit skönt.. Just nu känns det otroligt jobbigt att behöva ta tag i allt igen. Söka jobb.. och sälja in sig själv som jag är så dålig på. Det känns som om man sitter och ljuger och att de kan se att man inte talar sanning.. Så nu behöver jag massor med energi igen till att söka jobb!

Denna dag ska jag fylla med en 3-timmars skotertur.. Och sedan inget mer.. Blir mycket tid över till Morris som kommer bli glad! Nu har halva min arbetsvecka redan gått. Tiden går så otroligt fort! Önskar att någon kunde få tiden att sakta in..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, tänk om man kunde få det serverat...
Hoppas du finner ett nytt jobb så du kan stanna och njuta!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Tack! Ska göra mitt bästa!