torsdag 1 januari 2009

Första dagen 2009

Startade det nya året med att börja jobba klockan 7 på morgonen. Hade en skotertur!! Tänk att det finns folk som vill åka skoter tidigt på nyårsdagen.. Det var 5 bokade, men bara 3 dök upp. En av mina gäster snurrade runt på isen och tippade skotern som gick sönder.. Gästen klarade sig dock fint..

Med andan i halsen mötte jag direkt efter turen upp mina nästa gäster som skulle köra RZR (en sorts fyrhjuling som mer liknar en golfbil eller nåt..) Åkte ett tag och hittade en perfekt plätt på isen där, jag efter noga kontroll med skotern, bestämde att de skulle få "leka" en stund.
- Have fun, sa jag och visade inom vilket område de fick vara.. Vad jag inte tänkte på var att skoter rör sig betydligt lättare ovanpå det före som rådde.. Efter 2 minuters lek satt 2 RZR fast i snöslask som fanns under skaren.. Efter lite trix kunde vi dra lös båda två och det problemet var ur världen. Alla var dock fulla av ett islager av allt slask som sprutat runt och i -20 fryser detta genast. När vi sedan skulle fortsätta bestämde vi att nu är det bara spåret som gäller, som jag vet är hårt vid det här laget. Jamen tjena.. efter några hundra meter drattade de åter ner i slask och vatten som gick upp till knäna.. Mitt på spåret!! Denna gång satt den ena fast ordentligt. Ringde en kollega som befann sig i närheten, men han lyckades inte heller.. Så den fick stå kvar.. Fick med mig ett par jobbarkompisar senare på dagen för att hämta den. Denna gång gick det bättre och den kom slutligen tillbaka. Den såg ut som en isklump efter att ha stått i vatten, men får nu värma sig i garaget.

Ja.. detta år börjar bra.. Haha.. men jag hade nöjda gäster i alla fall. Kom hem ett par timmar senare än tänkt och var skittrött, hungrig och frusen. Nu sitter jag och myser i värmen, men ska alldeles strax ta en promenad.. Idag hade jag gärna varit utan hund.. (Puss Morris. Det är inte dig det är fel på).

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det gäller att börja året med en rivstart.

Hoppas din kväll blev avkopplande och mysig.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Jag sov och promenerade Morris.. Så den var väldigt avkopplande! =)