torsdag 29 januari 2009

Nostalgi

Satt och lyssnade på lite blandad musik på datorn och plötsligt fick jag en flashback till sena tonåren. Jag kunde känna smaken av gammal fylla från kvällen innan. Jag mindes en soffa på Östermalm i Stockholm som jag sov i under flertalet helger under en period. Jag minns en gitarr och flera falska stämmor som försökte komma ihåg texten. Jag kom plötsligt att tänka på kompisar från då och på ragget från Gustavsberg. Men jag minns framför allt musiken som för alltid kommer få mig att må bra..

Jag lät minnen och tankar välla över mig som är arkiverade under 93/94 någonstans i ena hjärnhalvan. Jag kommer ihåg Amandas i Borås som skänkt mig så många roliga kvällar med massvis av öl. Efterfester, svarttaxi, tårar och skratt! Och även förälskelse.. Jag mindes en ensam kväll på någon krog i Uppsala, då jag cyklade hem STUPFULL mitt i natten efter att ha spytt utanför någon portuppgång.

Alla minnen kanske inte är så vackra, men ger mig ändå en nostalgitripp. För det är det totala av allting under denna period som så här i efterhand faktiskt var väldigt rolig och på något sätt lite vacker.

Musiken jag pratar om är svensk punk! Låten som jag hörde var "Die Mauer" med Ebba Grön. Sökte på Youtube, men fann bara låten och ingen video. Så därför ger jag er både "Die Mauer" (som ni kan blunda till) och "We´re only in it for the drugs".



2 kommentarer:

Anonym sa...

Minnen och nostalgi är ju en stor del av livet.
Ibland bra, ibland dåligt. Men nästan alltid kom det nåt bra ur det. :)

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Precis.. Jag ångrar nog ingenting! De dåliga minnen jag har har jag lärt mig något av och de bra är bara kul att glädjas åt! Kram =)