onsdag 14 januari 2009

Solen är här!

Idag hände det.. Jag hade precis satt mig i bilen och skulle åka till Kiruna. Kom 1½ km då jag plötsligt befinner mig i solljuset! Måste bara fota! Lägger i bromsen och stannar med varningsblinkersen på då det inte fanns någon p-ficka just där. Rusar ut ur bilen och skrämmer några renar som stod i diket (säkert njöt de också av solen). Kameran hade jag för en gångs skull i fickan(!) och jag fick detta underbara foto!

När jag väl kom till Kiruna stod solen ännu högre, då Kiruna ligger på en bergssluttning. Mumma för själen! Vilken energi man får av denna lilla stund. Rusade glatt in i sportbutiken och lämnade in mina skidor som ska byta bindning och köpte ett par nya pjäxor. Imorgon får jag hem dom igen och då blir det skida av!

Kallt idag.. Nästan -30..brr.. Men jag har sett solen tralalala!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Solen ger oss både värme och livsglädje!
Inte undra på att du.. skiner som en sol. Och kvittrar som en fågel.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, =)