fredag 9 januari 2009

Åh, vilken underbar förmiddag

Vaknade på ovanligt bra humör idag. Kanske berodde det på en fantastiskt trevlig norrskenstur igår.. eller så har jag bara sovit gott. När jag klev utanför dörren stod två älgar utanför och mumsade på träden. Hann tyvärr inte ta kort då de blev skrämda av något och drog iväg. Men de brukar hålla till här så kanske blir det tillfälle igen.

Idag är det sådant där toppenväder. Solen orkar fortfarande inte upp över horisonten, men det har klart blivit lite ljusare och temperaturen ligger på -5. Hade gärna varit ledig hela dagen idag, packat ryggsäcken med godsaker och bara varit ute! Men jobbet väntar.. Först ska jag ut på en korttur och sedan en norrskenstur. Kan bara hoppas att dagen blir lika bra idag som igår.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag hoppas du haft många såna här fina morgonstunder på sistone.
Med eller utan älgar.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Jag har nog haft ganska bra morgnar i helgen trots jobb. I morse däremot fick jag halvvaken och hysterisk leta efter väckarklockan under sängen som bara gav ifrån sig högre och högre ljud.. Sedan var den morgonen lite "ur balans"..