tisdag 13 januari 2009

Solen närmar sig

Vilken dag som helst kanske man får se solen igen. Även om det då blir några minuter så kommer jag njuta! Vädret verkar lovande på onsdag och torsdag när jag är ledig, så jag hoppas och längtar till denna korta stund.

Eftersom jag inte har bloggat på några dagar borde det finnas jättemycket att skriva om.. Men nej, det har nog inte hänt så mycket. I lördags skulle jag ha jobbat, men det fanns inget att göra, så jag var hemma.. På kvällen satt jag och ett par jobbarkompisar och spelade Monopol (!). Jag vann trots mitt ibland oekonomiska sinne. I söndags jobbade jag bara 3 timmar och igår var det nästan en hel dag. Idag ska jag jobba några timmar och sedan kommer min ledighet! Mycket konstigt att ha så lite att göra, men man får hoppas det kommer ett uppsving igen.

Imorgon ska jag åka och inhandla mina nya skidpjäxor som jag skrev om tidigare. Har fått ett välkommet bidrag (födelsedagspresent.. (jo, jag fyller ungdom (?) på lördag..)) av mamma och mormor. Tack så mycket!

Undersökningen "Hur har ditt 2008 varit?" fick hela 8 röster.. hahaha.. Resultatet kan ni se här bredvid. De flesta verkar ändå ha haft ett ganska bra år, trots att många som jag pratar med säger tvärtom. Grattis till er som haft ett kanonår! Hoppas 2009 blir "mitt" år.

Har börjat funderat på vad jag ska göra när jobbet i Jukkasjärvi är över. Har börjat kolla mig runt lite här uppe och måste nog lägga på ett kol på mina lediga dagar och söka jobb. Funderar på att slå mig ner här i trakten ett tag, då jag har mer jobb här och trivs. Trots att jag är i botten "sörlänning" sa LC till mig för någon månad sedan:
"Du är norrlänning, Helen. Du ska bo i Norrland."
Det ligger nog något i det, för jag har svårt att tänka mig ett liv i "södern". Att trängas på gator och sitta fast i en bilkö.. Att inte ha milsvida skogar och berg.. Att ha regn och slask på vintern.. Att aldrig ha det tyst omkring sig.. Nej, tacka vet jag Norrland! Här kan man verkligen leva!

Inga kommentarer: