måndag 5 januari 2009

Jobbig stämning i kåtan..

Igår hade jag en sådan där tur där man redan vet vid första mötet av gästerna att det kommer bli en dålig tur. Några personer hade enligt de själva bokat egen skoter, men fick nu dela eftersom det fanns inga fler skotrar.. Det löste sig utan större problem. Själva turen löpte på bra, trots att vi inte såg norrsken, men när vi sedan kom till campen skulle äta påstod samma personer att de hade beställt vegetariskt.. NEJ! Vad pinsamt! De fanns enligt mina uppgifter inte uppsatta på veg.. Stämning blev ganska tråkig i kåtan efter att inte heller det stämde... Det är då man som guide börjar bli lite obekväm.. Försökte hålla skenet uppe och berätta om lite allt möjligt och LE, LE, LE och skratta.. Det svåra är egentligen att "vinna" tillbaka en bra stämning och jag lyckades nog aldrig riktigt eftersom det var en ganska tyst skara människor.. Och det är nog den värsta gruppen av människor man kan ha med sig på en tur.. Det kan liknas vid en komiker som står och försöker få folk att skratta, men inte lyckas...

Idag ska jag på en lunchtur och sedan är jag ledig i 2 dagar!! Skönt det ska bli!! Synd att 2 dagar försvinner så fort bara.. Får se vad jag hittar på. Just nu känns det som om jag behöver sova ut ordentlig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, vad jag jobbigt.
Du är bra du som klarar sånt. Jag skulle ju krypa och gömma mig nånstans.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim.. Det är just vad jag har lust att göra också.. Men man får härda ut.. =/