torsdag 8 januari 2009

Lite nytt från Paksuniemi

Nu har min ledighet tagit slut och jag ska iväg och jobba om en stund. I tisdags sov jag ut, åkte skidor, städade och tog det jättesoft! Igår åkte jag till Kiruna en sväng för att titta på nya skidpjäxor, då jag i tisdags höll på att förfrysa tårna. Det visade sig att just de pjäxor jag vill ha kräver att jag även byter bindningar.. Så det landar på ca 2.500 kr! Ja, ja.. hellre det än amputerade tår! Dessutom så är det det enda fritidsintresse jag har just nu att lägga pengar på och jag fyller ju snart år, så en födelsedagspresent till mig själv måste jag ju ha!

Var ute en skidsväng idag också. (Onda tår givetvis) Morris har verkligen börjat springa. Jag är i ärlighetens namn till och med rädd ibland när träden står nära spåren i kurvorna. Måste nog börja åka på älven istället annars har jag snart brutna ben och armar.. Skidorna var ett träningsredskap för mig tidigare, men nu hänger jag bara med efter Morris. Det enda jag tränar är balansen, då spåren är som puckelpistar där renarna gått fram. Morris däremot bygger muskler och kondition!

2 kommentarer:

Anonym sa...

"hellre det än amputerade tår" - Det kallar jag positivt tänkande!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, hihi.. Men det är ju sant!