torsdag 11 december 2008

De första gästerna avklarade

Hade en liten kort skotertur på morgonen med endast 2 gäster. Att köra skoter i -32 är definitivt ingen varm historia, då kyleffekten låg på ca -55 vid den hastighet vi höll. Så de ville vända tillbaka tidigare än vad som var tänkt. Men de var i alla fall nöjda med att få ha upplevt detta! Vi har ju övervägande utländska gäster som aldrig upplevt kyla och snö, så det behövs inte mycket för att få de nöjda!

Nu till något annat.. Jag har lyckats med konststycket idag att slarva bort 2 par vantar på under en halvtimma! Så nu måste jag köpa nya! Borde gjort det redan idag, men det tar emot att starta upp bilen och sitta och huttra hela vägen till Kiruna. Värmesystemet tar en stund att få ordentligt varmt i min fina 745! Men startar gör den då på 2 röda utan motorvärmare! Har jag tur kan ett par vantar finnas kvar någonstans på jobbet.. men de bästa paret är det nog kört för..

Snart ska jag ta mig ut med Morris, som ska få ha sitt täcke på sig. Måste nog köpa "sockor" till honom också om den här kylan ska hålla i sig. Nu blir det korta svängar, så han inte förfryser sig. Ikväll ska jag gå igenom lite material om norrsken för att bättra på minnet lite.. Imorgon blir det norrskenstur på skoter på kvällen.. Hoppas det är lite varmare då!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Slarvmaja.
Ni måste ju ha nån typ av låda med akutvantar och sånt. :)

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Det löser sig oftast ändå. Vantar kan man alltid få tag på på jobbet, men det är så retligt då det v ar mina privata! :/