lördag 27 december 2008

Ännu ett par dagar på jobbet

Torsdagens norrskenstur var det så få inbokade gäster att en av oss två guider som skulle jobba inte behövde. Så istället för att guida valde jag att åka till campen som där måltiden intas och göra mysigt. Det är ganska mysigt att vara där och pula på när man har gott om tid. Dessutom är det alltid kul att känna att det är tiptop där när de anländer.

Igår hade jag norrskenstur igen, men denna gången var turen överbokad! Så vi sprang runt och letade skotrar innan turen och fick använda precis allt vi hittade. Turen blev bra och de fick se norrsken. Inte mycket, men de fick i alla fall se det. De två senaste dagarnas varma väder hade gjort spåren isiga och ett par skotrar gjorde piruetter. Hjärtat satte sig i halsgropen när jag närmade mig en skoter som körde i gruppen framför mig. Den låg nästan upp och ned och på isen låg en kvinna.. Hon hade fått sladd, snurrat runt och tippat. Som tur var hade det gått bra och hon var bara lite skärrad.

Idag ska jag ha en lunchtur. Har ingen aning hur många jag har med mig. Vädret är trist och blåsigt och jag hade gärna stannat hemma.. Men jag har ändå ett jäkla bra jobb. Visst känns det jobbigt ibland, men alla de bra dagarna väger upp. Och att aldrig någonsin veta hur en dag kommer bli.. Man vet att man ska ta sig från punkt A till punkt B, men vad som kommer hända utefter vägen vet man aldrig! Detta gör jobbet lite spännande och roligt på samma gång. Och jag får vara ute!

Nu är mitt morgonkaffe slut och Morris vill ut. Vi hörs!


LA, en kollega

4 kommentarer:

Anonym sa...

Hur är vädret när det är trist?

Jag får minsann alltid vänta med morgonkaffet tills jag varit ute med S. :)

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Det är blåsigt, plusgrader och gärna mulet..

Anonym sa...

PLUSGRADER! Det trodde jag inte.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Neeej.. jättekonstigt!