torsdag 4 december 2008

Säsongens första skotertur


Ja, då kom äntligen första skoterkörningen på 7 månader. Efterlängtad! Idag var det bara vi guider som gick igenom en norrskenstur, för oss själva, men även för de nya stjärnskotten. Härligt och underbart att få dra runt i spåret innan alla turister kommer och kör sönder allt det vackra.. Nu ligger snön tung på träden och framför allt på dessa vackra taiga-granar! Långa, smala och sagolika. Kan förstå att det var här som John Bauer hämtade sin inspiration. För det är bara trollen som saknas!


Taiga-granar

Nytt för i år är snöskor och skidor. Så igår gick vi snöskor, som jag egentligen hatar.. Stånkade och stönade innan vi kom iväg, men jag tror trots allt att det kommer bli en bra tur! Dessutom är det väldigt skönt med lite annat att göra än bara köra skoter.

Nu när jag sitter här och skriver kom jag tänka på att jag kanske inte riktigt har talat om vad jag jobbar med här uppe? Eller? Ni får en kort beskrivning i alla fall, så slipper ni sitta och leta bland inläggen.. Jag arbetar alltså som skoter- och vildmarksguide(och snöskor/turskidor). Detta är alltså det huvudsakliga, men ibland kan man även åka på lite annat göra. Ett jobb som många avundas, men då ser de bara skoter och lek i tanken. Det är ett kanonroligt jobb, men man får absolut inte glömma de dåliga dagarna med taskigt väder, gnälliga gäster, flertalet fastkörningar/avkörningar och då allt bara jävlas! JO! Dessa dagar kommer ni säkert få läsa om här också. Sedan kan man ha dessa LJUVLIGA vårvinter dagar med underbara gäster också. Och då kan det verkligen vara en toppendag som jag inte skulle byta mot något!


Mysigt i kåtan

Nu till något helt annat. Måste bara berätta en grej som hände i lördags. Jag har haft lite åldersnoja och letar (och finner) nya små rynkor i ansiktet hela tiden. Man ser kroppen förändras och håren bli grå.. Men jag fick ett sådant lyft i lördags när jag fick visa leg på bolaget! Rev fram körkortet med ett jätteleende! När jag sedan berättar detta för folk så säger de att bolaget hade säkert stickkontroll! Fy så elakt!

Oj, oj, vad tiden rinner iväg.. Nu ska jag sova så jag orkar möta en ny dag innehållande en massa information skulle jag tro. God natt gott folk!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ljuvliga bilder.
Det ska bli spännande att läsa även om de trista dagarna.

Jag fick visa leg när jag köpte glögg förra veckan. Jag blev dock inte glad som du. Jag blev mest irriterad. Ser jag ut som 19 liksom...

Kram och gos.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Jag är hellre 19 än att någon tar mig för 45! =) Kram