måndag 1 december 2008

Anställd

Fr.o.m idag är jag anställd på Icehotel AB. Och nu känns det att det börjar dra ihop sig inför en ny säsong! Idag har vi haft maskinkunskap och gått igenom hur vi ska ta hand om alla fordon på bästa sätt. Jag längtar att få åka ut i snön med en skoter, men det kommer nog dröja några dagar till..
I lördags hade vi pulkarace. Mycket roligt, men satans jobbig backe att ta sig uppför.. På kvällen hade samlades vi hos VJ för att äta, dricka och skratta! Spelade något "ordförklaringsspel" som var skitroligt och där alla hade möjlighet att bli dumförklarade. Efter det hamnade vi på puben i Jukkasjärvi. Trevligt, men som vanligt så var det roligare på förfesten.
Igår kändes det lite i hårfästet, men det gick över efter en skidtur med Morris i snöfallet. Frisk luft och motion hjälper nästan alltid. På kvällen satt jag och slappade hemma hos VJ och ÅE (som bor där tillfälligt). Domsjö kom också dit. Tittade på film och hade det skönt.

Så här härligt ser det ut i skogen nu..

Nu får vi se vad resten av veckan har att erbjuda. Hoppas det blir lika bra som de sista dagarna har varit. Just nu har jag medvind och jag hoppas det håller i sig ett tag! Nu vill jag ha FLYT!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Som vanligt underbart vintriga bilder. Och du ser frisk och kry ut!

Det låter oerhört exotiskt att gå på pub i Jukkasjärvi.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Det är inte så exotiskt som det låter.. Inte den puben i alla fall..