onsdag 31 december 2008

Nyårsafton

Ja då var det nyårsafton igen. Vart tog 2008 vägen? Detta år som varit fullt med aggressioner och irritation. Nej, för mig var det inget bra år. Så nu satsar jag på 2009. Lägger allt gammalt bakom mig och börjar om. Jag ska bli glad och rycka på axlarna åt sånt som inte går min väg. Jag ska förnya mitt löfte från milleniumskiftet, då jag lovade att göra precis allt jag kände för. Strunta i vad andra säger och tycker.. Jag har levt upp till det löftet ganska bra. Men det har sviktat ibland. Så nu ger jag det löftet en ny chans och börjar om.

Denna nyårsaftons morgon är det storm ute. Ska ha snöskovandring på eftermiddagen och hoppas att vinden mojnar. Tur att det inte är skoterkörning idag för min del. Tycker synd om mina kolleger som har det. Inget roligt att behöva hitta spåren över isarna.

Morris är fortfarande sugen på grannflickan.. Igår fick han ligga i bilen medans jag var på Esrange (Spacecenter). (Åkte med en kollega dit, eftersom jag aldrig varit där..) I bilen fick han en lugn stund och kunde slappna av. Han varken äter eller sover hemma stackare..

Så GOTT NYTT ÅR på er igen.. Och glöm inte vara med i min undersökning.. Inte många som röstat där inte.. (Den finns längst upp i sidomenyn)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej helen,gott nytt år hoppas du får det trevligt idag.

mvh lars

Helen Erlandsson sa...

>>>Lars, tack detsamma! =)