torsdag 18 december 2008

Lugnt och skönt

Vädret är sååå trist! Temperaturen ligger kring noll och det blåser.. All den fina snön som tyngde ner träden är borta. Hoppas på lite kyla snart igen.

Igår hade jag en lunchtur på skoter med endast 2 gäster. Känns alltid som lyx att bara ha 2 stycken att ta hand om då vi kan ha upp till 16 själva. Vädret var trist och blåsigt och de fina skoterspåren vi breddade var överblåsta med snö.. Det är känns alltid lite jobbigt att behöva ta sig över isarna när det är så här.. Framför allt nu när det även är en massa vatten vid sidan av spåren som gästerna lätt lyckas köra ner i och fastna med skotrarna. Men igår gick det jättebra och vi lyckades följa spåren trots att de var svåra att se på sina ställen. Så det var 2 nöjda (tror jag iaf) gäster som kom tillbaka till ishotellet.

Idag har jag och Morris tagit en skidtur. Vi stötte på en ren som Morris mer än gärna hade velat jaga.. Men som tur var satt Morris fast i mig, så han kunde inte springa efter.

I eftermiddag ska jag ha en snöskotur. Blir premiär för min del. Men det ska nog gå bra. Vi har väldigt korta och lugna dagar just nu.. Högsäsongen har inte kommit igång än, så det känns som man bara lallar omkring och tar det lugnt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

En vacker dag ska jag vara din nöjda gäst!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Det ser jag fram emot!