fredag 12 december 2008

Midvinternattens köld är hård..


Månljus ger denna vackra skog

Termometern visade hela -35 igår kväll! Men det var bara -32 när jag tog en promenad i månskenet... Försökte mig på att fånga månskenet som smeker träden och som avger stora skuggor. Det är ett sådant vackert ljus att man kan gå i skogen och se hur långt som helst trots att det är mörkt. Månen är som en enda stor lampa! Detta är livet!


Tallarnas skuggor

Ikväll har jag en skotertur, men nu har det blivit mildare och är bara -23 och lätt snöfall. Tanken är att mina gäster ska skåda norrsken, men det kommer inte synas något på grund av vädret. Så jag får väl göra det bästa jag kan att få de nöjda ändå. Åka skoter i skogen när det är mörkt kan vara nog så roligt!

Frostig och snorig i -32

2 kommentarer:

Anonym sa...

Verkligen sagolikt vackert!
Och vilken tur att det bara var -32 när du var ute. :)

Helen Erlandsson sa...

>>>Haha.. visst var det! ;)