onsdag 10 december 2008

Svinkallt

Nu har temperaturen hållit sig runt -25 i några dagar och både jag och Morris fryser om tassarna. Man bor verkligen i ett riktigt kallhål. Igår var jag i Kiruna och hälsade på en jobbarkompis som fyllde år. När jag lämnade Paksuniemi var det -24 och när jag kom till Kiruna (2 mil senare) var det -10!! 15 graders skillnad! Helt otroligt!

Imorgon blir det till att ta på sig rejält, då jag ska åka skoter med mina första gäster för den här säsongen. Det kommer bli en kort, men kall tur då vi bara kommer åka på Torne älv.. Och där är det ALLTID svinkallt. Blir att tuffa på i sakta tempo, så vi klarar oss ifrån kylskador.

Denna onsdagkväll har jag tillbringat hos VJ med pepparkaks- och lussekattsbakning som stod på programmet. Detsamma blev även min middag... plus 2 korvar.. Min förkylning verkar inte ge sig riktigt.. Trodde jag var på bättringsvägen, men ack nej.. Näsan hade mer snor att bjuda på och hostan finns kvar.. Kanske kan frysa bort det??

Nej nu väntar sängen och sedan ett första arbetspass imorgon.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kan inte föreställa mig hur det känns i kylan. Har Morris några kläder på sig? Fryser han?

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Kylan måste upplevas, men den är faktiskt inte så farlig som man kan tro. Morris klarar sig fint i sin päls om han rör på sig. Men tassarna är lite frusna.. Nu ska vi ut och gå en sväng.. Idag är det -30!

Anonym sa...

Åh kära nån!

Samma med Sebbe - när han rör sig är det inga problem men står vi still och väntar på bussen huttrar han lite.