söndag 21 december 2008

Ångest och irritation (och lite annat också..)

Oj.. nu ska jag skynda mig att skriva, medans internet fungerar.. Det har krånglat hela dagen! Men det är tillfälligt hoppas jag.

Snöskoturen i torsdags blev en skidtur istället. Det var ju spännande då det var premiär för min del att guida skidor.. Men gästerna var nöjda och jag hade lyckats ge dom ett helt nytt intresse! Härligt! På fredagen hade jag ännu en skidtur, men denna gång endast med EN person! Denna person hade specialbokat en privattur på 2 timmar! Och mycket kostade det.. Nästan lika mycket som min lägenhet kostar per månad! Det verkar finnas gott om människor som kan strö pengar åt alla håll!

Igår hade jag en norrskenstur med skoter. Mulet hela kvällen så norrsken blev det inget. Frusna fingrar på gäster gjorde att jag fick låna ut mina vantar som var bättre.. Vad gör man inte som guide? Konstigt ibland när man är ute på tur.. Hur man känner det som man gör ett jättedåligt jobb ibland. Igår var en sådan kväll. Upplevde hela kvällen som att jag inte kunde göra vad som förväntades av mig. Hade svårt att nå fram till mina gäster och när jag kom hem kändes det som jag fick prestationsångest i efterhand. Var de verkligen nöjda?? De sa att de haft en jättebra tur.. så man ska kanske lita på det. Men tänk om de inte var ärliga? Usch! Så ska man inte tänka.. Men man har en viss press på sig att prestera något bra och som guide hamnar man i centrum och då bör man kunna leverera.. Kanske gör man det fast man inte upplever det själv? Man kan ju alltid hoppas det i alla fall..

Idag har jag varit ledig. Åkt skidor med Morris som var sååå duuuktig! Han sprang nästan hela vägen. Han sprang så fort att jag var tvungen att bromsa in honom lite i skogen så inte jag skulle fara in i ett träd! Gjorde ett litet besök på jobbet på eftermiddagen där jag spydde galla över saker som jag inte tycker fungerar. Åhh! Om det ändå kunde vara ordning och organiserat! Ingenting verkar genomtänkt och välplanerat.. Jag blir så trött! Skönt att vara ledig imorgon också. Sedan jobbar jag hela julen och hela nyår.

Om jag inte hinner skriva innan, så; GOD JUL alla!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ibland känner man sig inte tip top. Det är okej, hjärtat.

Åh, jag vet hur det känns när saker och ting inte funkar och allt är oorganiserat. Man borde ta över själv...

Ha en god ledig dag.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Ja ibland känns det som man borde ta över.. Ruska om allting och få ordning på allt och alla..

Ha det gott du med! Kram