tisdag 9 december 2008

Förkyld..

Nu har jag inte skrivit igen på ett tag. Drabbades av en förkylning som inte händer ofta numer, men nu var det dags. Jag har väl egentligen intee varit så dålig att jag inte kunnat skriva, men det tog ändå emot när tid fanns över, då jag hellre låg under en filt och halvsov.

I fredags hade vi information hela dagen om Icehotel. För några veckor sedan blev Icehotel korad som Sveriges bästa upplevelse! Det får ju inte alls några höga förväntningar på mig som guide.. Samtidigt så jobbade jag förra året också, så det är väl bara att köra på i samma stil och lite till! Kul är det i alla fall!

I lördags hade vi en aktivitetsdag för all personal på Icehotel där de kunde pröva på de aktiviteter som vi anordnar. Jag hamnade givetvis på skoterkörning hela dagen. Det var en svinkall lördag och jag kan inte minnas att jag frös så mycket förra året. Väl hemma gjorde sig förkylningen än mer påmind och jag gick och lade mig istället för att vara med på kvällens "kick in". Party var uteslutet..

I söndags var jag ledig.. Åkte in en sväng till Kiruna på förmiddagen då både mat och cigaretter var slut.. Då såg jag att solen fortfarande nådde Kiruna centrum som ligger ganska högt över havet. Men i Paksuniemi är det kört..

Igår var jag med på en astronomikurs (frivilligt). Vill lära mig mer om stjärnhimlen och ska vara med idag också. Sedan blir det födelsedagsbesök hos LMA som jag jobbar ihop med.

Imorgon öppnar Icehotel för säsongen. Då drar det igång så smått och snart har man häcken full! Oj, nu är klockan mycket.. Ska ut med Morris på promenad, duscha och åka iväg och studera stjärnhimlen.

Thingeling!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du sitter väl där än idag och stirrar på stjärnorna.
Vad säger Morris om mörkret?

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Det lät nog som jag skulle titta på stjärnhimlen i verkligheten, men se det är dag så himlen är ljus! Det var på papper och bildspel jag studerade idag.. =) Morris verkar inte bry sig om mörkret.. tror jag.. Han tycker nog bara det är mysigt med snö! Kram