tisdag 8 juli 2008

34 år och senil

Ibland får jag så bra idéer på vad jag ska skriva om i bloggen. Men eftersom jag inte skriver ner det på en gång har jag glömt bort det efter 10 minuter. Snacka om senil! Kan bara minnas var jag befann mig när tanken kom, men inget mer. Och det är inte det enda som försvinner från min hjärna lika fort som det kom dit. Hela mitt närminne är för närvarande försvagat. Obehagligt.

Minns (kommer ihåg!) när jag satt och pratade med en kille i Peru för fyra år sedan. Vi skulle genomföra ett projekt och det var första gången som jag träffade honom. Vi pratade nog en timma och sedan gick vi åt varsitt håll. Ett par dagar senare stötte vi på varandra igen i ett annat sammanhang och då blev jag riktigt rädd... Personen framför mig visste vad jag hette och började babbla på om dittan och dattan, medans jag stod förvirrad och febrilt försökte placera denna människa som jag inte ens kände igen!! Och snygg var han också! Han anade nog att allt inte stod rätt till och frågade, eller rättare sagt konstaterade:

"You don´t remember me!"

"Of course I remember you!", ljög jag för att inte avslöja mitt senildementa tillstånd. Det var först när han nämnde vårat projekt som femtioöringen trillade ner..

En annan gång fick jag ett brev adresserat till mig på jobbet. Innehållet var direkt riktat till mig om en grej som jag har lovat genomföra, men tydligen inte gjort. Tydligen hade vi talats vid i telefonen om detta.... Hur jag än gräver i mitt minne kan jag inte ens ha en aning om att jag har gjort detta. Minns absolut ingenting! Och det finns ingen mer på jobbet som har ett liknande namn, så det är inget missförstånd!

Det här var bara en i raden av alla gånger som mitt minne totalt har strejkat. Så fr.o.m nu ska jag börja anteckna allt. Borde kanske ta kort på alla jag träffar också och göra en "kontaktbok med foton". Men risken är väl att jag glömmer anteckna vem människan är, så då fungerar det ju inte i alla fall.

Lev väl alla och kom ihåg att jag har svårt att komma ihåg vad jag skulle komma ihåg. Hoppas ni har överseende!

Inga kommentarer: