tisdag 22 juli 2008

Tecken

Är inne på min andra dag i kampen om nikotinet. Gick ganska bra igår, men jag var otroligt röksugen hela eftermiddagen på jobbet igår. Det var nära att jag köpte ett paket på lunchen då jag var på Hemköp, men nej jag höll mig. Och dessutom hade de inte den sort jag brukar röka, så det fick bli ett tecken på att jag inte ska röka! När jag kom hem hittade jag en kvarglömd cigarett… Oj, vad god den var! Sedan tänkte jag allvarligt gå och köpa cigaretter på min hundpromenad. Tog med mig exakt med pengar till ett paket och styrde stegen mot Konsum. Men innan jag hade kommit dit hade jag bestämt mig för att köpa något annat istället. Så det fick bli kex och ost istället! Stod självklart och sneglade på cigaretthållaren i kassan och då såg jag att de hade inte min sort här heller! Två gånger på samma dag! Så det måste ju betyda någonting! Kände mig faktiskt riktigt stolt när jag promenerade hem utan cigaretter. Väl hemma satt jag och mumsade i mig de goda kexen istället. Resten av kvällen förlöpte bra. Hade lite sug, men inget som inte var hanterbart.

Något positivt har redan hänt eller så är det jag som inbillar mig. Den senaste tiden har jag haft “pip” och “rossel” när jag andas. Känner det framför allt när jag lägger mig på kvällarna. Men igår fanns det inte och det kändes lättare att andas! Kan det ge resultat så fort? Skönt kändes det. Det känns faktiskt bättre idag också. Men morgonens kaffe är svår att hantera utan en cigarett. Just i skrivande stund är jag jättesugen! Men det är väl bara att bita ihop och kämpa vidare.

Tror det kan vara bra att skriva om min avvänjning här i bloggen. Det ger mig en sporre och det får mig att kämpa hårdare än annars. Jag har också talat om det på jobbet, så jag har stöd därifrån. Hoppas verkligen att det ska gå denna gång!

Ha en skön Tisdag alla!

Inga kommentarer: