söndag 20 juli 2008

Jag eldade upp 240 000 kronor....=/

Idag är det sista dagen i mitt ohälsosamma liv. Imorgon börjar min kamp mot ett nikotinfritt liv och jag har redan lite ångest. Men det måste ju gå! Jag vill bli kvitt den rykande, stinkande och dyra pinnen för att istället stolt kunna säga att man är icke-rökare. Tänk vad kul man kan ha för de 12 000 kronorna som det kostar varje år! Vad mycket nya friluftsprylar jag kunde köpa istället! Åhh… vad man har varit dum i alla dessa år! 12 000 kr varje år och jag har rökt i 20 år! Det blir 240 000 kronor! En kvarts miljon!! Sjukt, sjukt, sjukt, sjukt! Andra betalar massor av pengar för att se snyggare och yngre ut, men jag har lagt pengar på att förstöra min kropp istället. Hur är man funtad egentligen? Nu ser jag fram emot att inte behöva den där ciggen till kaffet, på rasten, på festen, efter maten och alla andra gånger man vill ha sitt nikotin. Tänk vad skönt att bli fri!!

Imorgon när jag vaknar inleder jag mitt nya leverne och det får bli hur jävla jobbigt som helst. För hur dåligt jag än kommer att må, så vill jag inget hellre än att kunna säga att jag är numera stolt icke-rökare. Icke-rökare, icke-rökare, icke-rökare, icke-rökare, icke-rökare, icke-rökare…. Hör vad fint det klingar!

Inga kommentarer: