tisdag 22 juli 2008

Bekännelse och skam

Min kropp protesterade vilt idag det som jag var så stolt över att ha åstadkommit blev ett stort nederlag! Att sluta röka är svårare än jag befarat. Under min morgonpromenad slank jag in på Statoil och köpte cigaretter.. Det var som i tecknade filmer där den onda jävulen satt på ena axeln och den goda fen på den andra. Dessvärre vann jävulen den fighten och jag föll i dess klor.. Så idag har jag rökt.. Men jag har inte gett upp än. Märker trots allt att cigaretterna bara ger ett konstigt välbefinnande och inget annat. Så på min lista över positiva och negativa effekter av rökning, leder den negativa sidan överlägset. Därför fortsätter jag försöka, men vill ge det någon dag till… Lite deppig över saken… och skamsen..

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vet hur det känns...
Det är jäkligt jobbigt.
LYCKA TILL.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Tack, känner mig mer taggad nu, när jag har rökt igen och upptäckt hur dåligt mina lungor och luftstrupe mår.. Så jag gör ett nytt försök! =)