tisdag 29 juli 2008

Förvirrad höna söker korn..

Har inte skrivit på ett par dagar då jag har känt mig låg inte alls haft något kul att skriva. Verkligheten gör sig ibland påmind, vilket innebär att jag behöver ett “fast” jobb. Pengar, arbete och räkningar går verkligen inte hand i hand och jag känner mig bara less. Funderar allvarligt på att flytta från Örnsköldsvik om jag kan hitta något varaktigt någon annanstans. Satt igår och funderade på vilka alternativ som skulle kunna tilltala mig och kom fram till följande:

¤ Stockholm (egentligen bara för att jag är singel… )
¤ Göteborg (också bara för att jag är singel, men också för att komma närmare släkten)
¤ Umeå (Därför att då har jag närheten till det underbara Höga Kusten och utbudet på andra singlar är större än i Övik)
¤ Kiruna (Långt från allt, men nära till vackra fjäll och ironiskt nog, eftersom jag sagt att jag inte kan tänka mig att bo där, så har jag för närvarande mer jobb där än någon annanstans.. Jag har funderat på att testa ändå..)
¤ Norge (bara för att jag älskar det landet)

Egentligen vill jag inte flytta söder om Härnösand, men jag kanske måste ge vika om jag hittar något tilltalande jobb. Skulle även kunna tänka mig att flytta till fjällvärlden ett tag… Eller varför inte Finland?

Åååhhh, jag är bara förvirrad och känner mig inte hemma någonstans.. Örnsköldsvik är “hemma”, men så länge man inte hittar ett jobb känner man ingen “tillhörighet”.. Känner mig rotlös och hoppas hitta en fast punkt någonstans där jag trivs. Välkomnar alla tips på lediga arbeten..

Nu blir det frukost i morgonsolen som kanske kan få mig på bättre humör.. Så hoppas jag har ett roligare inlägg nästa gång.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hoppas det ordnar sig med jobb.
Kiruna låter galet men kul...
I Vasa, Åbo och Helsingfors klarar du dig fint på svenska.

Hoppas din dig blir bra och att rotlösheten försvinner.

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, TACK! Hoppas din dag också blir bra!