torsdag 24 juli 2008

Torra och smutsiga kläder

Funderar på om åldern börjar göra sig påmind. Ok, jag är bara 23... Nej, vänta… 34 menar jag ju.. Tvättade i morse. Kastade in kläderna i tvättmaskinen, fyllde på med tvättmedel och sköljmedel och knappade in 40 grader. Gick därifrån och drack en kopp kaffe på balkongen. Gick tillbaka till tvättstugan och öppnade luckan för att riva ut kläderna i tvättkorgen. Men det var något som inte stämde när handen greppade tag i ett ben till ett par av jeansen. Kände igen. Nej, det stod inte rätt till.. Tvätten som borde varit blöt var torr! Jag hade glömt att starta maskinen! Det var bara att börja om och helt plötsligt låg jag 45 minuter back innan jag skulle till jobbet. Irritation på hög nivå! Dessutom träffade jag en dam i tvättstugan som pratade om hur bra och lätt det är att tvätta nu för tiden. Annat var det på hennes tid när man hade klappträ och lut. Jaha! Jag har inte tid idag, även om det är snabba maskiner med touchknappar.

Idag sa en av mina arbetskamrater till mig: -Du har så bra hållning. -Jaha, har jag det? sa jag. Tog det som en komplimang. Fast det hade varit trevligare att höra att man har snygg rumpa..

Imorgon är jag ledig. Ska ta en skogspromenad i mina svampmarker. Tydligen är kantarellerna på gång att visa sig och jag är jättesugen på dessa läckerheter. Morris kommer bli jätteglad att få vara i skogen flera timmar. Och jag kommer få min välbehövliga meditation. Jag mår bäst när jag får vara ute i naturen, suga i mig frisk luft, höra insekterna surra och se ett och annat djur. Jag är övertygad om att man håller sig frisk genom att vara ute.

Jag gjorde en jättemumsig sommarsallad med vattenmelon och fetaost idag. Mycket smaskigt en varm sommardag. Testa själva:

¤ Vattenmelon
¤ Fetaost
¤ Svarta oliver
¤ Persilja
¤ Hackade valnötter
¤ Pressad lime

Jag har inte gett upp nikotinavvänjningen än. Berättar mer om det senare…

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det som avslöjade din höga ålder var raden "drack en kopp kaffe på balkongen". :)

Salladen verkar härlig.
Sallad är bäst.

Din bakdel är säkert fin!

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Haha.. Tänkte inte på att kaffe på balkongen är till för oss äldre.. Borde tagit en bira istället! =)