söndag 6 juli 2008

Varför en blogg?

"Åh, du gör så mycket skoj och att du vågar!” Detta är ord som jag fått höra allt för ofta… Det dom inte vet är att jag gör det för att överleva, ibland med ångestladdade känslor.. Klarar inte av att stanna upp trots att det är det som jag allra helst skulle vilja göra. Jag föddes på 70-talet och när jag ser tillbaka på mitt liv har det bara varit ett enda kringflackande. Har inte klarat av att bo kvar i samma bostad en längre tid, har bytt arbeten (yrken) och t.o.m. kärleksrelationer. (Eller var det kärlek?) Hur som helst så borde jag enligt många andra vara glad över att ha så många erfarenheter och fått uppleva så mycket. Men sanningen är den att det har gått så långt att jag inte alls uppskattar vad jag har i bagaget. Jag vill nog egentligen inget hellre än att slå mig till ro, hitta kärleken på nytt och känna mig hemma. Men hur lätt är det? Gjorde ett tappert försök ganska nyligt, men så småningom dog det ut. Ville nog så mycket att känslor glömdes bort. Allt såg så perfekt ut på ytan, men kärleken och romantiken var lika med noll!

Den här bloggen kommer handla om alla mina konstiga tankar och funderingar. Om hur jag egentligen upplever saker och ting. Sådant som jag inte talar om för någon, eftersom jag sällan öppnar mig tillräckligt då jag är rädd att blotta mig och mitt innersta. Herregud! Jag kan inte TALA om vad känner. Jag skriver hellre vilket fungerar beroende på vad det är.. Jag tycker inte om att ringa vanliga samtal , så går det maila gör jag det. Vill de sedan ringa upp är det okej. Jag slapp ju det och har redan presenterat mig, så det hindret är ur vägen. Jag är utåt sett en lugn, glad och positiv människa. Men ack, vilken bedragare jag är. När jag kommer hem kan min verklighet se helt annorlunda ut.

Jag är ganska tyst och blyg bland nya människor och det är väl ingen hemlighet, men ingen vet hur mycket jag kämpar med att hitta ord! Mingel skrämmer mig! Jag kommer också skriva om mina vardagliga händelser. Får se hur mycket jag vågar lämna ut här, men det är en början att få dela med sig om livet som jag ser det! Må gott och hoppas ni får trevlig läsning!/Hille

Inga kommentarer: