lördag 26 juli 2008

En man och Morris föll pladask

Igår var en härlig dag i det västernorrländska landskapet. Innan jag begav mig iväg för en bad, båt och grilldag, lyckades jag ringa försäkringsbolaget angående min bilförsäkring. Detta borde jag ha gjort för länge sedan, men som vanligt drog jag på det till sista dagen, då det bara är så jobbigt att ringa. (Mailar hellre) När jag fått fram vad jag har för ärende hör jag hur han sitter och knappar på tangentbordet och säger:
- Jaha, det gäller Volvon förstår jag. Jag ser att den andra bilens försäkring betalas av din MAN!!
Vilken man?? Är jag gift?? Har jag en bil till?? Har jag missat något väldigt väsentligt i mitt liv? Minnesluckor har jag haft förr, så jag drog en lättnadens suck när det visade sig att allt var ett missförstånd. Till slut fick jag ordnat med det jag ville och eftersom jag inte är så svårövertalad lyckades killen i andra änden även sälja på mig ännu två försäkringar. (Han kanske kunde sälja en MAN också?)


Sedan bar det av till JB:s stuga. Morris är livrädd för vatten som går över magkanten, så han höll sig till fotbad. Han följe glatt med på en tur med ekan på bilden. Han förstod att hålla sig lugn och satt och spanade på fiskmåsar. När vi kom tillbaka tog jag mig en simtur och det tyckte Morris var väldigt obehagligt! Matte ska inte ut i sjön, det kan vara farligt! Så han sprang ut på bryggan och hoppade skällandes i båten som gungade fram och tillbaka. Morris insåg ganska snart att det fanns en risk att kantra, så då hoppade han mot bryggan igen. Men om man tar sats och hoppar från en båt, så skjuter man också iväg den, så Morris nådde bara bryggan med framtassarna och ramlade baklänges ner i vattnet! PANIK! Morris kan inte simma ordentligt insåg jag då. Istället för att ta några lätta simtag, trampade han och försökte klättra upp på vattenytan. Han lyckades på detta sätt ta sig framåt en bit tills han bottnade. Sedan sprang han chockad upp på land och flämtade. Stackars Morris, vilken hemsk upplevelse. Allt var nog glömt när han senare fick fläskfilé..
Ha en trevlig lördagskväll. Nu ska jag luta mig tillbaka i soffan och se något på Tv eller en film.. Får se vad som tilltalar mig mest. Imorgon är det jobb för mig.

Inga kommentarer: