måndag 14 juli 2008

Livet är skönt ibland

Hela helgen har gått och jag har inte haft tid skriva något förrän nu. Bättre sent än aldrig. Har haft mamma här hela helgen och det har varit väldigt skönt och ledigt. Fredagen var regnig så vi tog min gamla Volvo 745 och styrde kosan söderut till Nordingrå, som hade finare väder. Gjorde en vandring på Ringkallen och var som turister allmänt är; åker runt och kikar och stannar där man har lust.

Lördagen bjöd på finare väder och jag är väldigt glad att vi inte avbokat kanoten som vi hyrt. Det blev några timmar i ett väldigt grunt Nätraån. Action på låg nivå... Men det blev ändå en trevlig tur med några grundstötningar och glada skratt.

Söndagen skulle inledas med en lätt morgonpromenad med Morris, men det slutade med en 2½ timmas vandring på Åsberget i Örnsköldsvik. När vi satt och vilade en stund kände jag att jag var ledig. Önskade att jag hade ett par veckors semester, där jag bara kunde få vara och njuta av sommaren. Sist jag var ledig på sommaren (betald semester) var 2001. Sju år sedan jag hade betald semester! Inte konstigt att man börjar tackla av..

Mamma åkte hem igår kväll och det var skönt att krypa in i myskläderna och slänga sig framför TV:n och invänta nästa arbetsdag. Jag trivs faktiskt mycket bra på mitt tillfälliga jobb, även om det inte låter så alltid. Jag har världens bästa arbetskamrater, men jag skulle vilja känna på hur det är att ha semester! Och kanske framför allt hur det är att ha fast jobb.

Tjingeling!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Härligt med en mor/dotter-helg kan jag tänka mig.
Säkert en massa girl talk.

Helen Erlandsson sa...

Jo, det var en trevlig helg. Man träffas inte så ofta längre, så det finns en del att ta igen.