fredag 18 juli 2008

Regina och rödvin

Lyssnar på Regina Spektor vars musik jag har förälskat mig i… Kul när man hittar något nytt som man inte upptäckt tidigare. På senare år har jag blivit en liten radionörd som sällan skaffar och köper ny musik, utan låter radion spruta ut samma låtar om och om igen. Men Regina…. Vilken härlig röst och härlig musik att försvinna bort i. Hade jag varit sångerska hade det varit den typ av musik som jag hade framfört och skrivit. Kan rekommenderas om man vill ta det lugnt och drömma sig bort en stund. Men glöm för allt i världen inte att ha lite rödvin till.

Morris är på weekend hos JB där han kan springa fritt omkring och bada i en sjö. Kalas för en hund med stort rörelsebehov. Men det är lite tomt när ingen kommer och buffar på en.

Nej, nu blir det Regina Spektor och ett glas rött. Njut av kvällen kamrater!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hur ofta plockar du fram Anna Book-skivan som du bytte till dig mot Fredrik Willstrand?
:-D

Helen Erlandsson sa...

>>>Kim, Hahaha... Den finns faktiskt kvar! Den ligger någonstans i förrådet med alla andra gamla LP-skivor. =)