onsdag 16 juli 2008

Snart börjar kampen

Okej, okej, okej!!! Fr.o.m. måndag är det färdigrökt för min del! Nu är det allvar. Nu har det gått över 20 år sedan jag rökte min första cigarett och snart blir det min sista. Jag hittar få fördelar med att röka och många nackdelar. Valde måndag som min första ickerökaredag eftersom på lördag är det party med arbetskompisarna och jag vill absolut inte förstöra deras och min kväll. Dessutom är det gott med en cigg till vinet, ölen, drinken.... Alltså blir det ingen alkohol den första tiden jag är rökfri, vilket i sig inte är ett så svårt då jag dricker sällan.

Är livrädd för att gå upp de sju kilo jag tappade under vintern när jag jobbade som skoterguide. (Vibrationerna från skotern och alla pareringar av gupp är effektivt. Kan rekommenderas.)

Just nu går jag runt och omprogrammerar min hjärna så att den är inställd på att jag inom några dagar kommer vara ickerökare. Jag har hört att det är bra att förbereda sig och påminna sig om att man snart är ickerökare. Det ska ge resultat!! Nu får det vara nog!

Är det någon som har några bra tips och råd angående det här får ni gärna dela med er.

May the force be with me!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kom syster, stöd dig mot mig i denna mörka tid som sedan övergår i ett glimmande hälsoliv. (Poetic deep shit) Vad är några kilon på höfterna mot taskig kondis, inpyrda kläder, ruggig kysshåla, eko i plånboken och diverse möjliga åkommor till följd av Taggen. Go girl!!

Pam

Anonym sa...

Lycka till! Jag vet hur helvetiskt det är.
Inspiration:
http://www.kimmilrell.se/2007/09/18/inspiration-for-oss-pa-vag-mot-en-nikofri-tillvaro/

Helen Erlandsson sa...

>>> Pam, Tack för ditt stöd! Kanske behöver an arm att gråta på.
>>> Kim, Ska kolla in din länk. Tack.