onsdag 23 juli 2008

Oh, what a morning

Vaknade tidigt, av mig själv. Klockan var inte mer är 05.15.. Drack en kopp kaffe och läste tidningen. Sedan gick jag på långpromenad med Morris. Lycklig var han att få komma ut så tidigt innan värmen slår till. Han tycker inte om att promenera på soliga sommardagar då tungan får en tendens att nästan släpa i marken.. Stackarn.

När jag gick och njöt i den klara morgonluften slog det mig att jag är ganska nyfiken på vad folk har för sig bakom gardinerna. Jag brukar ofta undra vad de har för liv och brukar dra egna slutsatser genom att analysera gardiner, växter och trädgårdar. Vet inte om det fungerar, men det är en ganska rolig sysselsättning. I en del hus ser man faktiskt folk i trädgården hela tiden, medans i andra har man ingen aning om vad det är för några som bor. Dessutom brukar de sistnämnda inte ha något vidare intresse för trädgård. När jag är ute sent på kvällen brukar jag reflektera över om folk har lagt sig eller inte. Då brukar jag fundera över hur deras kvällsvanor ser ut. Hur är det innanför väggarna? Hur ser relationerna ut? Vad är det som finns där som inte syns utåt? Antingen är man bara nyfiken eller så vill man konstatera att man själv är ganska normal. Troligtvis är det det sistnämnda..

Nu ska jag sätta på kaffekanna nummer två och sedan tänkte jag ta mig i kragen och städa, ta en promme till och duscha innan jag måste till jobbet. Undrar vad denna dag har att ge. Hoppas alla får en underbar dag!

1 kommentar:

Anonym sa...

Kommer hem från en liten minisemester och går in på bloggen och vad får jag se!!!!???? åkte du dit bara efter drygt ett dygn???!!!
Kom igen nu Hellen, du måste skrapa ihop dig, du är för splittrad, och bli lite mer bestämd även när det gäller dig själv. Fröken Velig måste skärpa sig och lära sig att ta snabba och FASTA beslut. Jag vet att du kan, ta bara fram focuseringen.
Hårda men SANNA ord til dig från mig. Du vet att jag bryr mig och du vet att jag varit i dina träskor. Kom igen nu!! Kramen.
Pam